tisdag 17 maj 2011

Roots rocking.

I musiklyssnandets underbara värld har det mesta lunkat på som vanligt de sista dagarna. En del nyare plattor (exempelvis nya släpp från Okkervil River, Wild Beasts och Gang Gang Dance) har varvats med en del äldre. Är mitt uppe i mitt senaste lilla projekt med att beta av hårdrocksartister i kronologisk ordning. Har nu kommit till 1980 and still counting...

Maj månad har ju ännu några musikaliska överraskningar att bjuda på och då tänker jag främst på veckans kommande tävling med efterföljande konsert på Munken. Rootmoset är förstås taggade som vanligt och det blir även trevligt att se det lite Cream-doftande Göteborgs-bandet Graveyeard. Månaden kommer ju sedan att avrundas med Electric Boys. För egen del hoppas jag att deras bäst-före-datum inte gått ut (realist som man är) men det lär man väl få se. Tror för övrigt jag såg dem någon gång på Hultsfred under glada 90-talet men får nog kolla upp min lista innan jag yttrar mig där.

Inga kommentarer: