fredag 30 december 2011

Dom kallar oss creppy-quizare.





Och så blev det torsdag och det blåste värre än någon av föregående dagar och man hade legat i badet, delvis även för att värma sig, och man konstaterade att Neil Youngs "Tonight's the Night" var bortplockad från Spotify och så fick man trösta sig med lite gammal house och Acid Jazz och annat från det tidiga 90-talet innan man i bokstavligaste mening seglade ned till den trånga men ack så trevliga lokal som, enligt devisen kärt barn har många namn, kallas "strykjärnet" eller "creperiet" eller vad man nu vill.

Och det lackade mot nyår och lokalen (inte nödvändigtvis besökarna) var packad och det sorlades och förväntningarna var höga och aftonens radarpar, Tinka och Tobbe, levererade ett giss där man tagit ut svängarna och Rootmoset tog också ut svängarna då man svängde rakt ned till en femteplats och man hade inte mycket att hämta gentemot veteraner som Looserville och Lag Gnu och man insåg att man ännu har en del att lära och efteråt muntrade jag och Tomas upp oss med att gå på soul-konsert och jag fick applåd av bandet för att jag kunde tala om vem som hade gjort Soft Cell-låten "Tainted Love" i original men jag avstod från att nämna att samma person även hade råkat ta död på Marc Bolan eftersom det hade varit lite överdrivet och det var därmed ännu en afton i musiknörderiets tjänst och i övrigt har vi redan, blixtsnabbt, anmält oss till både nästa månads tävling och till extratävlingen innan Rockskallen och därtill är jag oerhört nöjd med att ha lyckat skriva denna krönika och enbart ha använt två meningar men någonstans måste man sätta punkt.

Inga kommentarer: