söndag 5 juni 2016

Halcyon days...


De sista musikveckorna har varit en gytter av intryck mitt i den framvällande försommaren så det får mest bli några snabba och impressionistiska skisser.

Lyckades demolera nya pokalen till Creppy Quiz genom att tappa bort Elvis. "Vi köpte honom ändå bara på Fenomnalen" tröstade sympatiske medtävlaren Jerker. Upplevde ett Quiz skapat av 90-talister och det var otroligt rolig och vi gjorde även bra ifrån oss. Problemet denna kväll var att andra gjorde ÄNNU bättre ifrån sig.

Det har varit middagar med andra musiknördar, funkiga Prince-hyllningar och udda nog har jag även sett den gamle 80-talsidolen Paul Rein dotter (under namnet Rein, rätt och slätt) göra stenhård EBM i Nitzer Ebbs anda. Kul.

Har lyssnat mig igenom 60-talet i mitt låtlyssningsprojekt och är nu inne på 1970. Parallellt plöjer jag rykande färska hits men märker även att jag från året 1970 lyssnar på alla de här mjuka och behagliga albumen med personer i och kring Beatles-gänget (Doris Troy, Billy Preston, Leon Russell och valda delar av de fyras soloplattor). Det verkar ha varit en skön år där för 46 år sedan.

Och sommaren 2016 väller in. Den ska bli fantastisk med mycket musik.

Inga kommentarer: