onsdag 31 december 2014

Frustration

Årets sista inlägg under 2014 kommer i ärlighetens namn att handla om frustation i samband med tävlingar och om utsikterna inför 2015.

Igår deltog hela Rootmoset i årets sista tävling på trevliga Creperiet. Ett klassiskt team hade satt ihop frågorna och det blev eklektiskt och trevligt. Undertecknad var dock inte helt till sin fördel på grund av en kombination av infektion i vänster öga, magsmärtor samt extrem trötthet efter ett litet restaurangbesök kvällen innan.

I början av kvällen noterade jag att ett av de mest fruktade konkurrerande lagen hade uteblivit från tävlingen. Jag skrev på Facebook skämtsamt till en av lagmedlemmarna att vi därmed kanske hade en rimlig chans att vinna kvällens tävling. Dock blev min glädje kort eftersom det andra fruktade laget var på plats. Jag konstaterade för mig själv att vinnaren därmed var klar och så kom det också att bli. Vi i Rootmoset har sannerligen ryckt upp oss under senare år men detta hjälper inte helt och hållet då man möter lag som är så pass taggade så att man lika gärna kan hissa vit flagg direkt då man ser att de deltar. Det här innebär för min del en hel del frustration men man får kämpa på och göra det bästa av situationen.

Vi var nöjda med att vi satt gamlingar som Bo Diddley och Johnny Winter (som ändå kan vara luriga) men även en hel del nya grupper och artister. Dock famlade vi helt i mörker när det spelades hip hop. Tävlingen blev ändå rolig och ett tag ledde vi men vi blev i slutändan ändå omkörda av våra omänskligt kunniga medtävlare och slutställningen blev 103 för vinnaren och 99 för oss. Dock ledde vi vid det laget stort över övriga lag, varav flera tunga gisspersonligheter. Men en andraplats svider som sagt alltid. Dock ser jag med tillförsikt fram emot 2015 där årets höjdpunkt kommer tidigt i och med Mellangiss 7 februari. Hoppas dock på många andra roliga händelser under året och att vi i Rootmoset får tillfälle att glänsa (läs: vinna)i alla fall någon tävling.

Inga kommentarer: