söndag 5 februari 2017

Rootmosets resultat: 1998 - 2016


För den som eventuellt är road av vår dagsform så har jag rotat i arkiv och dagböcker för att få fram våra resultat. Ja, i vissa fall mindes jag tydligt men i andra fall så ville man inte minnas så då blev det arkivmaterial fram.

1998: Etta. Jag svär på att detta inte är en efterhandskonstruktion men under tävlingens gång kände vi nästan på oss att vi skulle vinna då vi kom tvåa i första deltävlingen (seedningen) och sedan komfortabelt vann varenda gång. En rad trevliga rundor på Effes med endast 24 lag.

1999: Inget Mellangiss men en massa jobb inför Popgiss 2000.

2000: Arrangörer.

2001: Inget Mellangiss. Inte vad jag vet i alla fall.

2002: Tvåa. Vi var helt nöjda då vi inte gärna hade blivit arrangörer igen. Pallplats satt fint.

2003: Uppdelade i två lag där vi blev åtta (jag och Kennet) respektive fyra (Kjelle och Tomas) även om jag inte är helt säker eftersom upplägget hade många delar. Vi var uppe på scenen och tryckte på knappar, om jag får tro min dagbok. Kneippbyn.

2004: Katastrof-gisset. Vi vet inte var vi hamnade eftersom man hade ett utslagningssystem och vi alltså slogs ut i KVARTSFINAL. Vi var riktigt jävla dåliga förlorare så vi var inte på plats under semifinal och final. Det är ju liksom inte roligt att se en tävling när man är utslagen.

2005: Femma. Här fick vi ju tävla tillsammans också. För övrigt mycket skönt att man med tiden helt slopade de där tvåmannalagstävlingarna som inte är vår grej överhuvud.

2006: Nia. En placering som vi nog tyckte var dynga på den tiden men som vi är helt nöjda med numera. Vi hade ju redan varit nere på botten, dessutom. Åter på Borgen, för övrigt.

2007: 30 (mitt och vår vikaries lag) samt 14 (Tomas och Kjelle) respektive. Uppdelning är inte bra för oss och en av oss var bortrest, som sagt. Det hela ägde rum på Borgen.

2008: 14. Fortsatt förfall. Nog om det.

2009: Trea. En närmast chockerande uppryckning, kort och gott. Glada var vi.

2010: Sjua. Sista gången på Borgen. Var väl hyggligt nöjda och då var vi ju bättre än -08...

2011: Fyra i det ökänt svåra mellangisset på Wisby Strand.

2012: 10. Ja, som sagt... tio i topp, i alla fall. Kraschade lite på slutet trots att vi alltså bitvis klarade oss oerhört bra på just ny musik. Här märktes det ändå att vi åter börjat lyssna på samtida grejer.

2013: Trea. Och detta trots att jag av privata skäl var svårt distraherad.

2014: Sjua. Då var jag heller inte på plats i finalen, ska nämnas. Åter på Hwitstjerna, liksom 12 - 13.

2015: Femma. Sista (?) gången på Hwitstjerna.

2016: Nia i det Popgiss som fick på Donners event.

Allt som allt har vi sedan 2009 alltid legat på tio i topp och några gånger på pallplats. Hoppas härmed att vår dagsform ska vara så pass bra så vi kan upprätthålla denna standard i alla fall.

Inga kommentarer: