onsdag 11 september 2019

Den stora gisshösten... mer än vanligt

Det var varit sommar och en ganska lugn tid för Rootmoset efter vår sedvanliga stora sommarfest i slutet av juli. Desto mer aktivitet har det varit för laget 50 Shades of Mos (halva Rootmoset och halva 50/50). I nuläget lägger vi sista handen vid det första höstliga Mellangiss någonsin. Sedan följer giss i två städer till och lite annat. Hållpunkterna för mig, Robert, kommer att se ut som följer:

14 september - Mellangiss med 50 Shades of Mos som arrangörer. Närmare 60 lag är anmälda. Vi kan alla erkänna för varandra att det hela är pirrigt men vi hoppas att allt förlöper bra.

3 oktober - Om inget oförutsett inträffar så deltar jag i SMQ (Stockholm Music Quiz). Kommer att tävla med samma lag som i våras, hoppas jag i alla fall. Dock är det svårt som attan men jag kan bara göra mitt bästa.

12 oktober - Nynäsgiss med 50 Shades of Mos. . Och det fina med detta giss, liksom även SMQ, är att de är oförutsägbara och därmed blir det rätt meningslöst att försöka träna systematiskt. Det är bara att lyssna på saker och hoppas på det bästa.

16 november - Distgiss i Visby med Rootmoset. Träningen lär väl börja direkt efter Mellangiss. Och precis efter detta giss kan vi ju även börja träna till Popgiss våren 2020.

Däremellan ska vi förstås på en massa mindre giss på Brygghuset och Creperiet och så ska det någon gång bli av att genomföra den stora utlovade bataljen mellan mina lagkamrater Kjelle och Jessica.

No rest for the gisser!

Inga kommentarer: